Află cum alimentația sănătoasă și siguranța alimentară influențează decizia consumatorilor

Alimentația sănătoasă și siguranța alimentară sunt criteriile decisive care vor influența, pe termen lung, alegerile consumatorilor

Fedima Romania

Blocajul datorat pandemiei, pe lângă impactul asupra vieții noastre sociale, a influențat multe tendințe importante în urmă cu doi ani și a generat o serie de modificări în comportamentul consumatorilor. Aceștia își doresc siguranță, transparență, încredere, confort, cu accent pe menținerea și îmbunătățirea sănătății. De aceea, nu e nici un secret faptul că, pentru următoarea perioadă, tendința majoră în domeniul industriei alimentare rămâne orientarea spre produse sănătoase.

Provocarea de a lucra cu informații trunchiate

La începutul pandemiei tonul a fost dat de cumpărăturile din panică, în scop de stocare, prioritizarea produselor din coș, întoarcerea la prepararea produselor acasă sau alegerea de a folosi mai des serviciile de livrare și take-away. În acest context, Nicolae Voic, Director de Vânzări la EXPERTAROM Food Ingredients, companie membru FEDIMA România ne mărturisește: ”Au fost momente tensionate, au fost momente grele în care lucrai cu informații trunchiate și contradictorii și atunci ne-am simțit datori față de toate companiile din domeniu să-i susținem și să-i ajutăm în această perioadă. Am încercat să găsim soluții rapide, să adaptăm ingrediente și să creăm împreună produse ajustate pentru perioada respectivă”.

Una din cele mai mari probleme a fost bombardamentul de informații contradictorii și incomplete. De la începutul pandemiei, toți exponenții mediului de afaceri au fost bombardați cu deciziile luate de autorități, cu previziunile îngrijorătoare ale medicilor și cu puținele episoade de optimism venite din zona științifică.

Nicolae Voic: ”Important a fost să încercăm să separăm știrile pertinente de zvonuri ca să le oferim clienților informații corecte și să găsim astfel împreună soluțiile pe termen scurt și lung. Să îi fac să se uite în urmă și din anii întregi de reușite să-și ia curajul și inspirația pentru incertitudinea curentă. Când ai crescut atât de mult încât ești capabil să plătești salarii și să creezi locuri de muncă nu poți să te lași ușor. Claritatea în decizii va reveni odată ce găsești reperele corecte de informare! Cei care au reușit sunt cei care s-au adaptat rapid și, după momentul dificil, au început să creeze produse în trend pentru consumatori.”

Nicolae Voic activează în cadrul companiei EXPERTAROM Food Ingredients din 2002. A început pe o poziție de Key Account Manager și de 12 ani ocupă funcția de Director de Vânzări. A fost parte din cele mai importante procese transformaționale ale companiei, cum ar fi inaugurarea noului sediu central Expertarom (11,000 mp de unități de producție, laboratoare de cercetare și dezvoltare, laboratoare pentru controlul calității, spații de depozitare, depozite de refrigerare și congelare, birouri și un amfiteatru pentru seminarii).

Absolvent al ”Universității Lucian Blaga”, cu specializarea de Inginerie Managerială și Tehnologică, este unul dintre cei mai longevivi profesioniști în industria de producție și furnizare a ingredientelor pentru brutari, patiseri și cofetari. În cadrul FEDIMA România își propune să își aducă aportul pe toate obiectivele organizației și în special pe cele de informare a consumatorului și fructificarea ocaziilor de a crește folosirea ingredientelor sustenabile.

Când vine vorba de alimentație în plan personal, încearcă să își educe familia să aleagă repetitiv produse sănătoase. Alege de fiecare dată pâinea neagră sau o pâine cu semințe sau o pâine cu secară.

Unele din tendințele din industria alimentară sunt încă actuale și vor continua să se dezvolte, altele au fost înlocuite cu idei noi. 2020 ne-a condus într-o nouă eră a brutăriei, cu smart snacking, ingrediente funcționale, dar și o atitudine mult mai atentă referitoare la risipa alimentară, creionând astfel tendințele pentru anii următori.

Nicolae Voic: ”În prezent, mai mult ca oricând, alimentația sănătoasă și nevoia de siguranță au un rol decisiv în alegerea consumatorului. În urma creșterii nivelului de conștientizare asupra nutriției și stilului de viață, atracția pieței pentru produsele Healthy –  curent aflat și înainte în topul tendințelor cheie –  s-a accentuat în contextul actual. Healthy este un megatrend care include tendințe ca natural, clean label, organic. Tot din acest megatrend fac parte produsele care nu conțin (sau conțin în cantități mai mici) ingrediente al căror consum ridicat are efect negativ asupra organismului: zahăr, grăsimi, alergeni (lactoză, gluten). Pe de altă parte, produsele cu adaosuri funcționale, cu efecte benefice pentru organism, cum sunt vitaminele, mineralele, proteinele, fibrele etc., se încadrează tot în acest megatrend.” 

Tendinţa este aceea de a extinde gama produselor sănătoase la nivelul cât mai multor segmente de cumpărători, pe principiul că produsele sănătoase nu ar trebui să fie un lux, ci ar trebui să fie disponibile tuturor celor care sunt interesaţi de menţinerea sănătăţii. ,, Acest lucru este posibil prin diversificarea paletei de produse și a canalelor de distribuţie, prin porţionare la gramaje mici, prin transformarea trendului „snacking” în ”smart snacking”, prin informarea cât mai clară a consumatorilor” susține Nicolae Voic.

FEDIMA România și obiectivul de informare predictibilă

În acest moment, toți consumatorii își doresc produse cât mai sănătoase, au început să citească etichetele și să caute activ informații despre ingrediente. Pandemia i-a conectat pe aceștia și mai mult la principiile unui stil de viață sănătos și la obiceiuri alimentare sănătoase. Consumatorii încep să devină atenți la originea ingredientelor și la impactul pe care acestea pot să îl aibă pentru organism: ”Putem vorbi despre un nou trend: ”nutrition hacking” – o cale de a găsi o ”scurtătură” între medicină și nutriție. Creșterea interesului pentru fortifierea organismului și accesul facil la informațiile nutriționale au dus la apariția unei generații de consumatori care caută să-și asigure din alimente și băuturi necesarul de vitamine, minerale, proteine dar și alte ingrediente funcționale, inclusiv ingrediente pentru relaxare și reducerea stresului. Din acest motiv, la FEDIMA România încercăm să facem informația cât mai pertinentă pentru antreprenorii din industrie. Nu ne dorim să fim încă un generator de informație sterilă, ci să valorificăm cât mai multe informații științifice, să le găsim utilitatea și să oferim soluții fezabile.” 

FEDIMA România este vocea comună a celor mai importante companii în producerea și furnizarea de ingrediente din industria panificației, patiseriei și cofetăriei. Organizația își propune să informeze obiectiv și onest consumatorul final, să contribuie la creșterea gradului de profesionalizare a domeniului, să faciliteze accesul rapid la modul în care informațiile legislative impactează companiile din domeniu, să colaboreze pe termen lung cu autoritățile abilitate pentru crearea contextului favorabil dezvoltării acestora și să creeze dialoguri relevante cu FEDIMA Europe. În acest moment, cinci companii care activează la scară globală – producători și furnizori importanți de ingrediente pentru industria alimentară – Expertarom Food Ingredients, Lesaffre România, Puratos România, Orkla Foods România, Zeelandia România, au pus bazele organizației din România și se implică în creșterea credibilității și a relevanței acesteia pe plan local.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *